Sunday, April 26, 2020

RECENZIE: "Antologiile stângaciului"



Titlu: Antologiile stângaciului
Autor: Costea Rareş
Editura: Stylished Books
Număr pagini: 224
Categoria: Literatură contemporană


Am citit multe poezii de la diferiţi poeţi. Am întâlnit diverse stiluri prin care au ales să îşi transmită ideile, gândurile, speranţele, îndemnurile, iar de la fiecare am învăţat să iubesc într-un alt fel creaţiile lor. În calitate de cititor, mă declar încântată să parcurg un nou traseu alături de oameni frumoşi.

De puţin timp l-am cunoscut pe Rareş Costea, un poet tânăr, care cu măiestrie ştie să-şi descrie sentimentele puternice. Şi culmea, cu cât sunt mai intense, cu atât sufletul este mai împovărat. Ştiu, pare incredibil. Deşi, a ales ca iubirea să fie tema principală, am descoperit un decor creionat în alb şi negru unde domneşte cu precădere singurătatea şi suferinţa. Şi nu oricum ... poetul a ales să-şi descrie experienţa cu multă migală, trecând atent de la o etapă la alta.
Cele 265 de poezii sunt o dovadă clară că tot ceea ce ne lipseşte pentru a fi împliniţi este dragostea. Fără ea, nimic nu are sens. Nu voi menţiona capitolele stabilite de el, ci îndrăznesc să creez chiar eu unul. Simplu şi bine delimitat.
Dincolo de ochiul inocenţei se află iubirea

Pentru orice om viaţa este un tărâm necunoscut ce i se întinde în faţă. Inevitabil, el trebuie să parcurgă pas cu pas pentru a înţelege ce se întâmplă în jurul său, pentru a accepta ceea ce i se oferă, a oferi mai departe, a experimenta.
Deci, încă de la început cunoaşte iubirea, iubirea mamei pentru copilul ei.
Indiferent de vârstă, iubirea nu dispare

Timpul trece fără să pună întrebări. Nici tu nu mai eşti acelaşi. Acţionezi, greşeşti, înveţi, corectezi. Şi nu ai de ales decât să mergi mai departe. Să te avânţi în necunoscut şi să iubeşti altfel pentru că ai cunoscut-o pe ea. O descoperi pe ea, dar şi pe tine. Vă împletiţi propria poveste de dragoste. O trăiţi intens până la capăt. Apoi, ea alege să plece.
Dar dacă iubirea este incompletă?
Atunci când ea te părăseşte, iubirea se termină? Poţi suporta singurătatea? Sau găseşti viciile ca un bun refugiu?

Când nu mai găseşti nicio ieşire, acordă-ţi timp, analizează şi îndrăzneşte să iubeşti din nou. Întotdeauna, iubirea este colacul de salvare din orice situaţie. Nu crezi? Încearcă şi vei afla!

Cu drag,
Şoarece de bibliotecă!
(Andreea Pop)

Această carte mi-a fost oferită de editura Stylished Books pentru a scrie o recenzie. Le mulțumesc pentru acest exemplar. Mie mi-a plăcut! Sper să vă placă și vouă, dragi șoricei!
Cartea o găsiţi aici.

No comments:

Post a Comment