Thursday, December 30, 2021

RECENZIE: ,,O minciună perfectă"

 



Titlu: O minciună perfectă

Autor: Peter Swanson

Editura: Litera

Număr pagini: 368

Categoria: Literatura universală

 

Se spune că: ,,La pomul lăudat să nu mergi cu sacul dezlegat”. Şi cum am citit numai păreri pozitie despre cartea asta şi aşteptările mele erau pe măsură. Degeaba. Nu m-a impresionat nimic din cele relatate, deşi am găsit toate ingredientele: inocenţă, frumuseţe, perfecţiune, patimă, pasiune, defecte, oroare, minciuni, crime ...

Toate astea, pentru ce? Care este obiectivul final? Cine este vinovatul? La ce ajută atâta suferinţă?

În spatele lor e o minte diabolică, bolnavă, care îşi satisface propria plăcere.

E interesant? Pe mine nu m-a impresionat deloc. Am întâlnit o altă Lolita şi un Humbert Humbert „mai întunecat”. Nimic nou.

Mai mult decât atât, am ştiut cine este făptaşul. Recunosc că a trebuit să apară a doua crimă pentru a-l putea identifica, dar nu m-am înşelat. Iar sfârşitul lui a fost inevitabil necruţător şi rece.


        Cartea o puteţi găsi aici.

No comments:

Post a Comment