RECENZIE: ,,Tălpi opărite"

Titlu: Tălpi opărite

Autor: Silviu Bacuiani

Editura: Mybestseller

Număr pagini: 250

Categoria: literatură contemporană

👣 Îl cunosc pe Silviu, autorul Silviu Bacuiani, prin intermediul cărților pe care le-a scris. Îmi place lumea plină de culoare, tradiții și obiceiuri românești, umor fin încărcat de subînțelesuri ascunse, secrete care dăinuie din trecut, se preling în prezent și tulbură sufletele oamenilor, a țăranilor credincioși ce păstrează cu sfințenie povețele transmise din generație în generație.

👣 Autorul își continuă drumul relatându-ne în romanul ,,Tălpi opărite" drama tulburătoare din perioada anilor '50, perioada colectivizării forțate. Această mișcare este descrisă amănunțit, detalii ce împletesc situații necruțătoare de care nu scapă niciunul dintre cei care se opun supunerii sistemului impus. Într-o lume încropită din orori și abuzuri greu de suportat, autorul reușește să înglobeze o adevărată poveste de dragoste, comuniunea dintre Iancu și Ioana, cea care ne demonstrează în mod cert că speranța nu trebuie să dispară niciodată. Varianta de a încheia astfel romanul reprezintă acea rază de soare ce se întrevede la capătul tunelului. Este invocată ideea că, la un moment dat, totul va fi bine.

👣 M-au impresionat peste măsură pildele părintelui Macarie, cele care au mesaje relevante pentru situația relatată. Dincolo de acele sfaturi înțelepte și demne de urmat, preotul este o figură impozantă și cel care delimitează granița dintre adevăr și minciună, libertate și singurătate.

👣 Nu lipsește umorul, presărat cu moderație, doar acolo și unde este cazul. Prezența prostului satului, Burcea, este sezonieră tocmai pentru a oferi o importanță relevantă evenimentelor dominante din acea perioadă. Faptul că stângăcia tânărului incult nu este ignorată lasă loc de interpretări și scoate de după perdea greșelile și nedreptățile aplicate în acele cazuri.

👣 În fața ochilor mi s-au derulat imagini greu de admis, însă umorul le-a învăluit într-o haină nouă și mai ușor de acceptat. Mă bucur că am avut șansa să aflu mai multe detalii despre acest subiect și că autorul a ales să acorde atenția cuvenită acestei bucăți din istoria țării noastre.